Rozhovory
22.10.2024 - Redakce

Václav Smítka: ,,Problém” bylo slovo, které jsme si ze slovníku smazali.

Václav Smítka je jedním z rodičů, kteří se velmi aktivně podílejí na spolupráci a chodu klubu FBC Liberec. V letošní sezóně se také stal klíčovým členem organizačního týmu, který se podílel na přípravě a realizaci historicky prvního sponzorského běhu klubu. Nahlédněte do zákulisí příprav a realizace první klubové akce tohoto typu v našem rozhovoru.

Jak vznikl nápad uspořádat Sponzorský běh? Co vás jako organizační štáb k tomu inspirovalo?
Otcem myšlenky je Lukáš Nesměrák, který tuto sportovní akci zažil ve Švýcarsku, kde tyto aktivity nejsou neobvyklé. Když mi představil obrysy této akce, okamžitě jsem se nadchnul a věděl jsem, že akci musíme v klubu zrealizovat. Nejsilnější podnět byl propojit klub, rodiče, sport a zábavu dohromady, navíc s vizí, že můžeme udělat něco navíc, co tady ještě nebylo. 


Jak dlouho trvalo akci naplánovat od prvotní myšlenky až po samotnou realizaci?
Myšlenka sponzorského běhu musela řádně uzrát, abychom ji začali konat ve správném čase. Základní kámen byl položen na letním srpnovém soustředění v Tanvaldu a od té doby jsme věděli, co budeme každou neděli večer mezi osmou a jedenáctou hodinou dělat - byly to kreativní večery, doplněné schůzkami v týdnu a byly to neopakovatelné okamžiky.
Někdo se mě zeptal, kolik to bylo hodin. No, v rámci našeho šestičlenného realizačního týmu jsou to nespočítatelné hodiny, které jsme tomu dali, aniž bychom věděli jak vše dopadne. Ale v každém okamžiku jsme věděli, že děláme skvělou akci.


Jaká byla celková atmosféra během dne? Měli účastníci a diváci pozitivní ohlasy?
V den D v ranních hodinách, se sešla parta 24 rodičů, bez kterých by to skutečně nešlo a vytvořili neskutečně pozitivní atmosféru, která se nesla celým krásným slunečným dnem. Nebýt této skvělé party, sobotní den by nedopadl tak skvěle, jak se odehrál. Chtěl bych proto této partě moc poděkovat.


Nastaly během příprav nebo samotné akce nějaké problémy nebo nečekané výzvy? Pokud ano, jak jste je řešili?
,,Problém” bylo slovo, které jsme si ze slovníku smazali, neboť jsme věděli, že děláme skvělou věc.


Jaký byl zájem o účast na Sponzorském běhu mezi hráči a jejich sponzory – zejména rodinami? Bylo nutné je k účasti nějak více přesvědčovat?
Klíčová role byli trenéři a rodiče, kteří museli navnímat, že akce, kterou chceme realizovat, je na podporu mládeže. S Lukášem jsme absolvovali několik schůzek s trenéry a mnoho schůzek s rodiči, kde jsme od srdce vysvětlovali, že chceme udělat akci, která má dobrou myšlenku a jasný cíl.


Kolik se nakonec podařilo vybrat prostřednictvím sponzorských darů? Předčila akce Tvoje očekávání?
Za celý realizák jsem absolutně hrdý, že se nám podařilo připravit akci, ač s drobnými chybami, ale s výsledkem, který předčil jakékoliv očekávání. Tady je namístě ještě poděkovat všem sponzorům, a tím myslím rodiče, či firmy, kteří vůbec neváhali a nezištně nás finančně či materiálně podpořili - velké poděkování. A za catering od rodičů by se nestyděla žádná Michelinská hvězda.


Jak nyní koordinujete zasílání sponzorských částek? Většina běžců měla jistě víc, než tři sponzory, celkově lze tedy očekávat velmi slušnou sponzorskou účast. Je možné nějak zajistit, aby skutečně všichni sponzoři z kartiček svůj sponzorský dar poslali?
Už na začátku jsme řekli, že vše budeme dělat transparentně. Ihned po akci jsme uvedli, jaká částka se vyběhala; dne 21.10.2024 jsme uvedli první částku, kterou sponzoři zaslali a hlavně jsme zveřejnili, kolik každá kategorie vyběhala peněz. Věříme ve fair play, tedy, že částka, která se vyběhala, bude i zaslána.


Jak a kdy bude vybraná částka přerozdělena mezi jednotlivé kategorie a na chod klubu? Na co mohou kategorie svou vyběhanou částku využít?
I přesto, že se sami učíme, jak takovou velkou akci řádně zkoordinovat, tak od začátku jsme zveřejnili, že vybraná částka bude rozdělena 50% mládeži, 30% trenérům a 20% klubu. Pokud by se stalo, že se vybere méně než se vyběhalo, opět transparentně ukážeme sumu, kterou poměrnou částí rozdělíme do mládeže. Kouzlo tohoto eventu je, že každý tým si může sám rozhodnout, kam chce prostředky investovat; zde je klíčový týmový sportovní prvek, který se line celou akcí.


Co si myslíš, že bylo na akci nejúspěšnější nebo co Tě osobně nejvíc potěšilo a naopak zklamalo nebo nepříjemně překvapilo?
Absolutně nejvíc v rámci celého dne sponzorského běhu bylo povídat si rodiči, kteří byli plni euforie a pozitivní energie z akce, které se mohou účastnit. Největší zklamání by bylo, pokud bychom nedokázali v dalším roce, akci ještě více vylepšit.


Jakou roli v celé akci hrála podpora ostatních členů klubu, trenérů a rodičů?
Klíčovou. 


Plánujete z této akce udělat tradici? Jak by mohla vypadat v budoucnu?
Myslím, že by byla absolutní škoda v dalším roce akci nezopakovat a nepřidat do ní něco navíc. Věřím, že všichni, co o této akci pochybovali, musí uznat, že s minimálními náklady a maximální podporou sponzorů a partnerů, se může “zrodit” skvělá akce plná sportu, dobrého jídla, zábavného forbesu, možnosti vyzkoušet, jak se dělá graffiti a navíc s dobrým koncem, kdy mládežnický sport získá prostředky, které by nikdy jinak nezískal.


audi-mediaservices.com